יום שלישי, 21 באוקטובר 2008

סיקור השוואתי גרמין 305 ו405






לפני כמה ימים קיבלתי משכנתי שחזרה מארה"ב את 405 הנחשק והנוצץ, אמנם בלי אריזה המקורים אבל בכל זאת זכיתי לקרוע כמה שקיות ולהתיר כמה חוטים הקושרים את הכבלים...בעצם רק כבל אחד שמגיע עם היחידה.
להדליק? לא! הוא מגיע עם סוללה ריקה, צריך להתאפק כמה שעות עד שמתחילים לשחק!

טוב, יחידה טעונה 100%, מדליקים, לאחר הקדמה קצרה הוא מבקש להזין את הפרטים הבסיסים שלי כמו גובה, מין, משקל, וגיל, זה בשביל לחשב את הBMI ומשם את הקלוריות שאני עתיד לשרוף.

הייתי צריך להתאים את הHeart rate monitor)HRM) המכשיר עשה את זה בקלות ומיד.

עכשיו התחלתי לשחק איתו ולהכיר את התפריט, המילואה (bezel) נמצאה לא הכי נוחה לשימוש, היא נלחצת בטעות לא פעם אחת והביאה אותי למקומות אפלים בתפריט שלא רציתי להגיע אליהם. חשבתי שאתרגל אבל גם אחרי שבוע ומשהו של שימוש מאומץ זה לא השתפר. שני כפתורים בצד קיבלו תפקידים קלים: העליון start/stop ו-enter והתחתון lap/reset ו-escape.
תאורה שלו היא ממש מדליקה, כמו כל מכשיר עכשיוי הוא בגוון כחול ונעים למראה, הדלקה ע"י נגיעה בבזל בשני מקומות שונים, ניתן לשנות את זמן התאורה 8, 15 ,30 שניות, דקה או להשאיר אותו דולק קבוע(Stay on). להחלקה לילית ניתן להפעיל את האור (כשהוא במצב Stay on) ולנעול את המכשיר בלחיצה על שני הכפתורים בו זמנית.

עכשיו נשווה מה היה לנו ב305, מה התווסף ומה חסר ב405
405 זה לא מכשיר GPS, זה שעון אופנתי עם אפשרות לGPS. את 305 הייתי מוציא מהמגירה, מפעיל והוא היה מחכה בסבלנות עד שאחליט להתחיל באימון או תחרות, מבצע את שלו ואז חוזר למגירה החשוכה עד פעם הבאה במצב כבוי. את 405 אי אפשר לכבות או להדליק, בדיוק כמו שעון רגיל, ההבדל היחיד הוא שאת שעון היד שלי אני לא צריך להטעין פעם בשבוע, שעון שדורש טעינה מפעם לפעם כבר יש לי - הסלולרי שלי!
ל305 היה כיפוף אחד על גוף הGPS ושתי רצועות עם אורכים שונים כך שהוא מתאים כמעט לכל עובי של פרק כף היד. 405 בעל קשת קבועה, משדר ההמכשיר נמצא בהמשך השעון יחד עם עוד כל מני חלקי "המוח" שלו. היד שלי יחסית רזה ובתור שעון הוא לא לגמרי מתאים לי.

עכשיו הדבר שאני לא חושש לקרוא לא דבילי ב405. כאמור זה שעון ואם אני רוצה להתחיל להתאמן אני צריך להפעיל את אופציית הGPS, ייאמר לזכותו שהוא מאתר את הלווינים מהר בהרבה לעומת 305. הייתי מצפה שבעת הזינוק אלחץ על כפתור הstart ואתחיל בפעילות. טעות בידיי! בנתיים השעון האופנתי החליט שעבר די זמן ואפשר לחזור למצב save mode, מצב שעון רגיל. מה עושים? לחכות עד שהוא יתאפס על לווינים ואז לזנק וא לזנק ולחכות יותר כי איתור לווינים תוך כדי תנועה לוקח יותר זמן? לא נראה לי! תארו לעצמכם מרתון ברלין, זמן הזינוק הוא לא ידוע, ומה אני אמור לעשות עם הרצון של 405 לחזור לsavemode?
305 גם לא הוכיח את עצמו במרתון ברלין, כפתור stop נלחץ בטעות כשהחזקתי את הידיים מאחור, ככה איבדתי 4 ק"מ מהנתונים, טוב שיש צ'יפ. כאן 301 הוא היה עדיף, הוא גם לא נלחץ וגם לא נרדם.
חסרונו נוסף של 405 זה שהוא לא התברך בזיכרון רב, רק 20 שעות הקלטה.
שעון (אני אמשיך לקרוא לו שעון) מגיע עם משדר/מקלט USB שמקבל את הנתונים אוטומטית (אופציה) ברגע שמתקרבים למחשב למרחק של 3 מטרים, פיצ'ר חביב. בנוסף ניתן להעלות את הנתונים לאתר garmin-connect אופציה שלא הייתה קיימת בגרסאות הקודמות של שעני גרמין. 305 נטען ומעביר נתנים דרך עריסה עם ארבעה מגעים, נתונים ומתח. 405 נטען ע"י קליפס עם שני מגעי מתח בלבד, נתונים כאמור מועברים בצורה אלחוטית.
חסרה אופציה של Cources, אופציית הMultisport לא חסרה ולא נראתה לי שימושית עבורי אז כפרה עליה.
שעון צריך הראות שעה, נכון? 305 איפס את השעה בכל חיבור ללויין שז כל פעם שהפעלתי אותו, השעון האופנתי שלי עובד בצורה דומה אך בין ההדלקות של הGPS הוא צריך לספור את השניות לא פחות טוב, השעון מפגר בזמן עם לא התחבר ללווין זמן רב מדי, הגביש אשם?
מסך של 405 קטן בעיניי ואני אומר את זה אחרי שאנשים התלוננו ש305 בעל מסך קטן לעומת 301 זו גם סיבה שב405 אין מפות, זה שוב הופך אותו יותר לשעון ספורט ולא מכשיר ניווט.

לסיכום: חיפשתי משהו חדש כי ל305 אין ולא יהיה נעילת מקשים (אחרי התכתובת שלי עם החברה). קיבלתי את 405, שעון קטן ומינימליסטי עם פיצ'רים פלצניים, חוסר יכולת לזנק בזמן ושעון מפגר שדורש טעינה מדי שבוע

5 תגובות:

  1. היי אילן - הפוסט מעניין גם אם אין ידע בתחום בכלל.. בהצלחה נטע

    השבמחק
  2. תודה אילן!
    למדתי הרבה.

    השבמחק
  3. שלום חברים,

    לידיעתכם יש נציג גרמין בישראל, חברת אפיקים מערכות מידע בע"מ.
    הם המשווקים הרשמיים של גרמין בארץ ומציעים מחירים מצויינים עבור השעונים.
    מקבלים גם אחריות , שרות ותמיכה בישראל.
    הטלפון שלהם: 03-9000121 והם יושבים בראש העין.
    האתר שלהם : www.garminway.com
    תעיפו מבט.....

    השבמחק
  4. שלום חברים.
    לידיעתכם, קיים נציג מתאם גרמין בישראל, אפיקים מערכות מידע בע"מ.
    הם המשווקים הרשמים של מוצרי גרמין בארץ והם גם נותנים את האחריות , השרות והתמיכה בישראל.
    אם תכנסו לאתר שלהם : www.garminway.com
    תראו שהם מציעים מחירים מצויינים לשעוני הספורט והרכיבה של גרמיןוהם נותנים גם שרות מצויין בארץ.
    הטלפון שלהם הוא: 03-9000121 והם יושבים בראש העין.
    תהנו....

    השבמחק
  5. יש מבצע למי שקונה גרמין בחנות יגל - מקנה שעון דופק נוסף חינם מתנה
    WWW.YGL.CO.IL

    השבמחק

Add me to Skype
Get Skype and call me for free.

free counters